Map Reset!

Discussion in 'Suggesties' started by FijneVriend, Apr 9, 2019.

?

Map Reset nodig?

1. Ja , Zeker tijd!

6 vote(s)
    30.0%
  2. Nee , Omdat: . . . .

14 vote(s)
    70.0%
  1. FijneVriend

FijneVriend New Member

Trophy Points:
    3
    Beste Lezer / Stafflid (e.t.c.)

De laatste tijd is het me veel opgevallen dat de Kingdom Map zeer volgebouwd is en dat kingdoms volgebouwd zijn of ze een frisse start willen (Kokkie looking @ you).
    De "beteren" spots op de map zijn al volgebouwd en het is misschien tijd voor een fris jasje voor kingdom.
    Graag hoor ik jullie gedachtes over een map reset en zien of jullie dit idee supporter (of niet.)
    Laat me wat argumenten horen.

-FijneVriend AKA Sven​

2. Hannoes

Hannoes New Member

Trophy Points:
    3
    plz no plz

3. Basilicum

Basilicum New Member

Trophy Points:
    3
    Er zijn de laatste tijd heel wat kingdoms bijgekomen, als deze helemaal opnieuw moeten beginnen hebben zijn de eerste 2-3 weken van hun playtime helemaal voor niks gedaan.

Hannoes likes this.
  4. Hugo

Hugo New Member

Trophy Points:
    3
    #4 Hugo, Apr 9, 2019
    Last edited: Apr 10, 2019
    Okay nou dit vind ik dus oprecht geen goed plan.

Kijk, ik snap heel erg goed dat als je al langere tijd op de server speelt dat het op sommige momenten het er bleek uit ziet en je uit bent op een nieuwe uitdaging. Ja, Krokkie is een typisch geval van dat ze alles al hebben en dat ze alles ook al hebben gebouwd, maar er zijn altijd mogelijkheden om vrienden en vijanden te maken, meer te bouwen en gewoon plezier te hebben op een minecraft server zonder te grinden.

Wat Basilicum ook al hierboven aangeeft, is het feit dat sommige mensen niet kijken naar een server probleem, maar naar een eigen probleem. Als de map nu wordt gereset of dat er een nieuwe map komt is een hele grote en drastische verandering waarmee je potentieel heel veel spelers kwijt kunt raken. Ook natuurlijk kun je weer nieuwe mensen aantrekken, maar het verlies van een groot deel van de community is nou gewoon heel erg zonde.

Een heel goed voorbeeld trouwens van dat je ook naar jezelf kunt kijken is mercia. Mercia voelde alsof ze alles al hadden, ze hadden ongeveer elke vijand wel overwonnen en hadden het niet heel erg meer naar hun zin. Zij zijn nu over allemaal andere, nieuwere kingdoms verspreid, die in de toekomst gewoon lekker weer kunnen matten en vrienden kunnen worden. Ja, ze verliezen Mercia erdoor, maar in dit geval leer je weer een ander deel van de community kennen, zonder dat je het oude deel verliest.

Dan nog terug te komen op je punt van dat de huidige map lekker volgebouwd is. Ja, er staan een heleboel huizen op een heleboel plekken in de map, mooi of lelijk maakt niet zozeer uit. Maar hier zijn wel een paar dingen op te zeggen. Punt een is dat het best wel vet is oude plekken opnieuw te bezoeken. Kijken wat spelers al hebben gemaakt en wat er op de server speelt. Ook brengt het wat geschiedenis mee, omdat het bijvoorbeeld toch wel weer leuk is om een oude stad van holodra te zien. Deze plekken worden ook wel eens recycled door mensen die gewoon wat minder zijn in bouwen. Port Mariana is daar een goed voorbeeld van (no offense :) ). Ook is dit echt een leipe map met een hele hele heleboel gave plekken. Eilanden die nog bebouwd kunnen worden, rivieren die verlaten zijn, lege bergenketens... Ik zie niet helemaal hoe je hier een punt van wil maken.

Nou om dit betoog af te ronden, wil ik toch ook wel kwijt over mijn persoonlijke mening over jou. Samen met je bro Punchbeer uit Krokkie heb je niets te doen en zoek je actief conflict uit, en dat kan ik opzich prima hebben. Als je gewoon niets te doen hebt op de server, ga dan iets zoeken wat je wel kan doen. Je hoeft niet je hele leven lang savonds een minecraft server lastig te vallen en maar doen alsof je alles bent, want je bent heus niet de enige met een brein hier. Vervolgens kom je op het forum met dit, wat ik oprecht gewoon helemaal kansloos vindt.
    EDIT: Ik zie dat je je eigen kingdom al hebt aangevraagd, en ik kan niet wachten tot je je bij ons in het noorden aansluit!

Zo nou mijn persoonlijke rotzooi opzij, nee ik vind het geen goed plan om de map te resetten, omdat er nog zat op te doen is en de huidige bouwers van kingdoms liever niet alles opeens te zien verdwijnen. Het is toch best zo?

Basilicum and Hannoes like this.
  5. Faber

Faber New Member

Trophy Points:
    1
  6. Zathoros_

Zathoros_ New Member

Trophy Points:
    1
    Ik zie nog genoeg spelers opnieuw beginnen en veel plezier hebben dus een map reset lijkt mij onnodig. :)

7. SintTruiden

SintTruiden New Member

Trophy Points:
    1
  8. Tjadesmelt

Tjadesmelt New Member

Trophy Points:
    1
    Pls ja dan heeft iedereen weer gelijke kansen en als er dan een groot kd rip gaat dat ze dan niet een super klein kd weer goed maken met elytra of God gear

9. Koenplaysgames

Trophy Points:
    8
    Just saying, als een groot kd rip gaat gaat de meeste loot naar DP. Verder zijn er ook nog veel Kingdoms die pas beginnen en lekker bezig zijn met bouwen.

Share This Page